En general, tothom sap què és un blog; podem definir-lo com aquelles pagines web en les que un o varis autors evoquen, periòdicament, comentaris d’actualitat, reflexions sobre la feina, experiències personals, anècdotes i opinions de tota mena. Des de persones anònimes fins a grans líders d’opinió comparteixen, de la mateixa manera, les seves vivències i experiències.

Aquest fenomen, cada vegada més estès, ha aconseguit que empreses de tot el món posin el seu punt de mira en aquest nou espai de comunicació en el que un client enfurismat pot expressar el seu descontent a milions de persones, un treballador pot publicar informacions confidencials de la seva empresa o un periodista pot difondre lliurement la seva opinió. D’aquesta manera, els blogs actuen com un activador de l’ona expansiva que pot aconseguir que determinades notícies adquireixin considerables dimensions a la xarxa

Decidits a aprofitar el potencial d’aquesta nova eina de comunicació, són cada vegada més les empreses que han introduït aquest nou mitjà en les seves organitzacions. D’aquesta manera, algunes empreses han apostat per la creació de blogs externs, com és el cas de Benetton, o Tele5, que han trobat en els blogs una via de comunicació idònia per a relacionar-se amb els seus públics objectius. Altres empreses. com BBVA utilitzen blogs interns dins el seu departament d’I+D, mentre que d’altres, com IBM o Microsoft, utilitzen els bolgs en les seves polítiques de comunicació interna.

Aquestes circumstàncies estan canviant completament la manera en la que les empreses es comuniquen i interactuen amb els seus públics. Segons l’estudi del grup BPMO sobre els blogs que es realitzà el 2006, ens trobem davant d’un fenomen imparable. No es tracta d’una moda passatgera, cosa que fa convenient que les empreses s’actualitzin i perdin el temor a la innovació i les noves tecnologies. Perquè a mesura que la seva implantació es generalitzi en les empreses, el model de comunicació lineal perdrà eficàcia i rendibilitat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: