Bombolles


Aprofitant que s’acosta Nadal i que els anuncis de cava estan a l’ordre del dia, m’agradaria parlar del canvi de registre que l’any 2007 va fer Freixenet.

Aquell any, l’empresa de cava decideix canviar les ballerines disfressades de bombolles dorades pel suspens. Freixenet proposa a Martin Scorsese que realitzi un curtmetratge on aparegui el cava Freixenet. El resultat dura 9 minuts i es coneix amb el nom de “The key to reserva”.

La segona gran peculiaritat del projecte és el canvi de suport publicitari que fa l’empresa. Si bé tradicionalment la televisió ocupava quasi tot (per no dir tot) el pressupost destinat a mitjans, aquell Nadal 2007 la televisió adopta dins la campanya un paper secundari i internet s’apodera de la posició privilegiada. M’explico: si bé es van retransmetre anuncis de la marca per televisió (que no van ser pocs) aquests representaven a mode de triller el curt que hom podia veure únicament a través d’internet.

El resultat fou un èxit, més d’un milió de descàrregues del vídeo a tot el món. Segurament per això aquest 2009 l’anunci de televisió també convida a visitar el web site per veure la peça audiovisual completa.

Dit això plantejo si és aquest el principi d’una nova manera d’encarar les campanyes publicitàries. Internet es convertirà en el rei i la televisió en el seu reforç? Sembla que Freixenet ho té clar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s


%d bloggers like this: